söndag 19 april 2009

Ingen höjdar helg...

Hade sett slutet av denna helgen lite annorlunda när jag föreställde mig den. Men finns inget man kan göra åt det tyvärr.

Östgötaloppet gick inte så bra det började med ett kedjehopp i första backen, sedan följde 15min ikapp körning av klungan. Jag kom ikapp men hade förbrukat mycket av mina krafter. När sedan juniorerna satte fart hade mina krafter tagit slut och jag åkte av. Ingen bra start på säsongen. 

Skulle tro att jag har en skvätt kvar av min förkylning kvar i kroppen. Vill ändå testa om det kanske skulle gå bättre i dag på Hillershögslopet men inte detta. Fanns inget tryck i benen kvar och även detta race gick i stöpet. =( 

Efter god mat väl hemma är jag mycket trött trotts det lilla jag kört. Känner att kroppen inte är i någon topp for eller rättare sakt långt ifrån...
Blir nu kurering för fulla muggar så att jag kan börja ladda till Hammarö och se detta som min årsdebut i stället. 

Vill gratulera Jennie för hennes seger i går, även stort kredd till Hanna som gjorde ett kanon lopp i går och blev 4. Jessica som verkar vara i sin livs form gjorde även hon ett kanon lopp i går och spurtade in på en andra plats. Dagen lopp vann Jessica i en spurt och Hanna strax efter på en andra plats. 
Grymt kört tjejer!


3 kommentarer:

  1. Tråkig start men bra chanser att förbättra resten av säsongen. Lycka till, tror på dig

    SvaraRadera
  2. Tänkte på dig igår och höll mina tummar!

    Jag tror att du kommer att fixa nästa tävling!
    You go girl!! Tror på dig!

    SvaraRadera
  3. tack för ert stöd. det värmer att det finns folk där ute som tror på mig=)

    behövs lite extra ibland..
    Tack än en gång..

    SvaraRadera