fredag 17 april 2009

Dagen före dagen med stort D!

En ynka natt kvar sedan smäller det och alla krafter skall ner i pedalerna och vintern skall få bevisa om den varit givande eller inte. 

I morgon kl 08,30 står jag på startlinjen för första gången i år med ett antal andra som vill lika mycket som jag bevisa vad dom går för. Kan inte säga annat än att jag är ganska nervös men samtidigt mycket laddad. Känner att det kan gå precis hur som helst, för mig själv känner jag mig i fin from men det behöver inte betyda något. De andra kanske är snäppet bättre men de vet jag inte förrän efteråt och tills dess är jag i toppform =) Östgötaloppet är även i år ett observations lopp (obs lopp) för uttagning till landslags uppdraget i Tjecken. Detta medför att alla är lite extra taggade, även juniorerna som vi skall köra ihop med har det som obs lopp till sitt Tjecken uppdrag. 

Nu är det sängen och en ladda så mycket jag kan genom att sova. Klockan skall nämligen ställas på 04.00 i morgon. 

Återkommer i morgon med resultatet och en utvärdering av känslan under loppet, hoppas på en positiv känsla då=)


1 kommentar: