tisdag 7 april 2009

Dag 5 Berg



Tänk dig känslan av solen som lyser, benen känns underbara och du har en klättring på 15 km uppför som väntar upp till toppen på Mallorca. Denna känslan nådde mig i dag. Det var en underbar känsla och jag är helt såld på bergen. Vill inte göra något annat än att cykla uppför dessa berg. 

Dagens runda bar av till andra sidan ön för att ta oss upp för Valldemossa och ner i den underbara lilla byn Deiá, (där jag vill köpa mig ett lite hus) sedan vidare till Sóller och en välbehövd fika. Sedan väntade de
n omtalade klättringen upp till toppen. Detta var helt sjukt underbart, nu har jag sett den rätta sidan av Mallis.
Trots att det blev en ganska lång runda var det värt varenda tramptag. Tröttheten tog vid på riktigt när maten serverades. Kände mig lite som när jag var liten och det var inte långt ifrån att ansiktet låg i tallriken =)

I morgon bär det av på nya äventyr...
Torget i Sóller där fikan intogs.
Lite ovanligt med tåg mitt inne i stan =) Men roligt haha

2 kommentarer:

  1. Fasen va bra Hanna! Härligt skrivet,då har du fått tillbaka cykelglädjen nu då förstår jag! Jobba på nu så kommer östgöta gå som en dans!! Själv åker jag till danmark im för att trampa stig i 4 dgr:=)

    SvaraRadera
  2. Glädjen är tillbaka på fullaste allvar =) Är riktigt kul.
    Kör hårt =)
    Men akta din fina cykel haha

    SvaraRadera