måndag 13 juli 2009

En helg hos moster Louise

I lördags morse bar det av till Torreby, till moster Louise och Anders. Det blev en skön helg tillsammans med dom och min kusin David.

Började med en sväng förbi Uddevallas alla sekundhand som var öppna, inga fynd tyvärr =( Sedan blev det god sill och fin fin mat, detta följt av ett löp pass med David och saitsing runt golfbanan. När sedan det var dags för mat i igen skulle det även avsmakas på en väldans massa likör och annat dyrligt. Måste säga att det var ganska kul att se alla flaskor stående runt mamma och hennes nya lokör glas som hon fått av Louise, att dom sov när jag och David kom hem efter våra bravader var inte konstigt haha

På kvällen blev det en sväng in till Munjedal och träffade Davids gamla kompisar, med dessa mycket trevliga människorna blev det utgång i Grebbesta. Såååå mycket folk det var och SÅÅÅÅ varmt, helt sjukt men mycket trevligt =)

På söndagen kom mamma och väckte mig halv 8 då det var dags för svamp plockning. Måste erkänna att jag var väldigt trött, hade gärna sovit några timmar till... haha David hade precis vaknat när vi kom tillbaka runt 12 snåret så lite fusk men men gott dem svamp =) 
Hittade mycket fina kantareller, väldigt mycket tyckte jag =)
Frukosten serverades ute i det grön, då är den som godast..
Ett äckligt fynd jag gjorde i skogen, stackar lilla rådjur..

Resten av dagen var det fullt ös med städning och fix i deras hus. Hemfärden skedde i dag via IKEA. Mycket roligt att gå där och strosa, problemet är bara att jag inte får plats med allt jag vill ha i mitt lilla rum. Ingen som har en lägenhet över som jag kan få bo i? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar