lördag 11 juli 2009

Bakdagar....

Fick ett bakryck i torsdags. Hur kul är det inte att baka? Om det sedan smakar gott är det ju ännu roligare =)

Började med att vispa ihop en glass med grädde, ägg, choklad, blåbär och lite nätter som skulle serveras som efterrätt till vår bjudning av familjen Jakobsson. Den var smarrig men blev alldeles för liten för min smak illa. Blev även en fläder tårta som skall medtagas till helgens tripp till Munkedal och moster. Vet tyvärr inte hur denna smaka än men hoppas på det bästa =)

Det som ändå var roligast bakade jag i går, då serverades äpple krans för de som varit ute på ett mysigt distanspass med endast en regnskur =) Hoppas den satt gott i kistan och att hemvägen för er gick fint.. 
Före gräddning...

Blev även ett test på blåbärs bullar ojojoj dom såg fin fina ut måste jag faktiskt få skryta om. Har tyvärr ingen lika fin fin bild på dom som jag kan dela med mig av men ska se om jag kan åstadkomma nått annat. 
Efter gräddning =)
Distanspasset var fint, måste erkänna att jag var lite trött. Fattar inte att man kan tappa så fort av kondis.. Så måste väl börja gneta på lite nu så inte Madde cyklar ifrån mig helt och håller =) Annars är det en resa till moster som står på schemat, löparskorna får i alla fall följa med. Hoppas på en fin liten loppis runda i dag och på fina fynd. Blir nog även en sväng på IKEA på vägen hem. 

Kvällen i går var mycket trevlig, hela familjen Jakobsson var på plats i Målsryd. Det var grillat med både lax och kött på menyn. Det var såååå trevligt att sitta där och mysa under en filt när regnet smattrade på taket. Tack så mycket för mycket trevligt sällskap nått som måste göras om fler gånger i sommar =)

Ha de fint i regnet alla som ska ut och gneta distans i dag =)

3 kommentarer:

  1. Ser riktigt goda ut.. recept tack...

    SvaraRadera
  2. Det är bara att följa receptet på mjölpåsen plus ett ägg och fyll med blåbär, blandade med majsena/potatis mjöl. Lite extra om det är frysta bär =) kan även lägga i lite vanilj kräm för det lilla extra =) grädda dom i muffins formar och muffins plåt för att få höjden.. lycka till och hoppas det smakar

    SvaraRadera
  3. okej ska prova det /tack :) först så blir det en cykeltur i värmen rätt skönt.. :)

    SvaraRadera