torsdag 23 juli 2009

Blåbär

Onsdagen började med en lätt jogging tur, då jag fick syn på några kantareller och en mängd fina stora hallon =) Men de fick vänta till i dag torsdag.

Förmiddagen var full av blåbär med farmor, finns hur mycket som helst där ute i skogarna, så om ni mot all för modan har en dag då ni inte vt vad ni ska göra, GÅ UT I SKOGEN OCH PLOCKA dessa underbara och nyttiga bär. Inte nog med att man får fina bär i frysen att ta fram till vintern så får man en underbar tur i skogen. Avstressande och rogivande helt underbart rekommenderar starkt till ALLA.
Händerna kanske inte blir dom finaste, dumt att gå på manikyr efter blåbärsplockning!

Sedan bar det av till Pro tour som vanligt på onsdag kvällar. Bjöds på en fin tur och trötta ben. Hoppas på att det var en bra laddning för helgens race.

På morgonen i dag fick jag ersätta min morgon promenad med hallon och kantarell plockning. Även dessa godbitar kryllar det av i den underbar skogen. De skönheter jag såg i onsdags morse blev nu upp plockade och en liter till, man behöver inget särskilt svampställe i år för att hitta dom finns precis över allt. Bara att ta ett steg utanför stigen så finns dom där gömda under lite mossa och barr. 

Just nu packar jag de sista inför resan. Känner att ett av de viktigaste som ska med förutom cykeln förstås är kudden då vi ska avverka ca 60 mil de kommande timmarna....

Sova ska jag göra =) ha de fint alla synd att de ska regna hela helgen annars kanske till och med Östersund hade varit trevligt haha

1 kommentar: