tisdag 20 april 2010

Utvärdering

Då var första tävlingen gjord. Kort sammanfattning av söndagen är

  • Sol (det är ett plus)
  • Inte nervös som tidigare
  • Kände mig stabilare i klungan
  • Vågade ta för mig mer och inte fega i klungan
  • Kantvind (största minus)
  • Start med junisarna (ännu större minus)
Med tanke på vinden och att juniorerna körde på ganska bra åkte jag av, det behövs mer fart träning helt enkelt. Ska ändra på detta i dag då tisdagsträningarna startar. Men trotts detta är jag glad att det nu är över. Nu kan det bara gå bättre. Nästa tävling blir Landskrona på sondag, hoppas på mindre vind men är ju ganska stor risk att det blir det där oxå.

För borås fina juniorer gick det desto bättre, Mattias spurtade till sig en fin tredje plats och Oskar kom in som 9:a. Edith hänge med mycket längre än jag och fick sig en fin 9:onde plats hon oxå. För herrarna gick det desto bättre då Stevensson van med en fin soloseger och Henke på en fin sjätte plats, Ove på en tionde plats. Resten kom strax efter.

Detta firade senare med en mamma lagad äppelpaj och glass. Sandra kom fram till följande slutsats att det kommer troligen att blir mycket baka under sommaren då ribban satts så högt och fler vinster kommer garanterat att rulla in.

N återgå till skolan och ladda för kvällens fart träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar