tisdag 5 maj 2009

Laddar..

Har nyss avslutat dagens studier och laddar för ett hårt träningspass med dem tuffa killarna i Team MA. Måste erkänna att deras träningar är näst intill de roligaste passen, varierande och tuffa. Förra veckan hängde jag på bra, får se hur det går efter helgens tävlingar som sitter lite i benen. Ganska seg faktiskt.. =) 
En kort sammanfattning av helgen 

Prolog 3 km: Gick inte så bra slutade på en 8:onde plats. Kändes het ok men prolog har aldrig riktigt varit minn grej.

Tempo 11 km: Tempot på lördag morgon gick inte heller så bra. Hade trott det skulle gått bättre men slutade även där på en 8:onde plats. Kändes helt ok, men om de känns bra på tempo har man cyklat för sakta har jag lärt mig =) Man ska inte skylla på materialet, men måste cykla in mig lite mera på min cykel...

GP km: GP:et låg på lördag eftermiddag och kördes ihop med juniorerna. Kändes helt ok i benen trotts tempot tills näst sista varvet då jag åkte ner i klungan, på grund av min feghet när alla vill upp och skaffa sig en bra position inför spurten. Långt bak i klungan när spurten drog igång och mjölksyra i benen gick spurten ingen vidare bra. Åkte in på en 11 plats. Inte så nöjd med dessa dagarnas insatser. Men en ny dag väntade...

Linje 100,8 km: Även detta kördes ihop med juniorerna, vilket jag tycker är bra för det blir en roligare tävling med mera fart. Trotts de tidigare dagarna kändes benen bra och jag satt med bra under hela loppet. Hade bestämt mig att ligga långt fram i klungan och fann ett hjul att ligga på som höll en bra placering. Det gick vägen och spurtade till mig en 2:dra plats vilket ledde till att jag avancerade till 4 totalt. 

Hanna Larsson som också körde blev tyvärr sjuk innan GP och fick bryta. Annars hade hon kört riktigt bra på prologen och tempot. Tråkigt men men Krya på dig Hanna... 

Som sakt har pluggat klart för dagen och skall snar in till stan och köra intervaller med killarna. 
I morgon blir det en sväng till skolan och avverka en redovisning om "Flickors mentala hälsa" ganska intressant faktiskt. Sedan blir det den omtalade Pro tour på kvällen.

ha de fint 

3 kommentarer:

  1. Ajabaja,inte stretcha innan tävling....

    SvaraRadera
  2. jag stretchar inte bara tenjer lite... känns så stelt annars =)

    SvaraRadera
  3. Hmmm,okej med lite töj men inte stretch....

    SvaraRadera