onsdag 5 maj 2010

Hammarö 3-dagars


I helgen var det tävling i Kalstad. Vädret var som första maj väder kan vara kallt, blåsigt, regnigt och sol. Trotts detta var det en bra helg, i så gott som alla klasserna kanske inte alla ettaperna men men.

Började men en prolog på 3km, körde på min linjecykel så hade inga stora förväntningar. Edit roffade åt sig andra platsen vilket satt fint. Lördag förmiddag var det tempo och även detta var väl inget jag lag ner så mycket energi på då jag cyklat 20 min tidigare på den lånade tempocykeln. Men tog mig igenom och låg på 15 plats i sammandraget efter andra ettapen. På eftermiddagen var det GP lopp tillsammans med herr juniorerna. Detta gör att farten höjs något än när vi kör själva, som krydda på moset kom regnet 15 min innan start och varade i en timma.
Efter några varv satt endast 5 damelit kvar i klungan och det avgjordes i en spurt där Linnea Sjöblom tog spurten, Edit tvåa och jag trea. Trotts regnet och kalla fötter var det riktigt kul, benen kändes bra och jag vågade kriga lite i kurvorna.
Söndagen bjöd på sol men kallt. Även linjet körde vi med herrjuniorerna, gick ganska lugnt. Tyvärr har arrangörerna lite svårt att få till starterna på flera klasser samtidigt på banan så vi blev stoppade två gånger med två varv kvar för att släppa förbi herreliten och seniorerna.
Oskar såg till att vinna solo Och Edit tog hem damspurten, jag slog mig in på en 4:de plats vilket jag är mycket nöjd med.
Detta ledde till att Edit fick en fin andra plats i totalen och jag blev 5.

Även för herrarna gick det bra då Stevenson tog första platsen och Lindén tredjeplatsen.

Bilder kommer inom kort.


2 kommentarer:

  1. Bra kört i helgen! Fortsätt att kriga i kurvorna så ska du se att det kommer fler pallplaceringar!!! :D

    SvaraRadera
  2. Tackar, ska köra så det ryker nästa tävling :) kör hårt i helgen!

    SvaraRadera