måndag 1 februari 2010

NIKE

Ojojoj vilken upplevelse, helt underbar och sjukt kul!

Helgen har varit proppfull av färgglada kläder, snygga människor, massa massa grymma instruktörer och träning. Nike konventet 2010 i Stockholm gick av stapeln lördag morgon kl 08.00. 
Resan startade från Onyx kl 12.00 med buss till självaste huvudstaden. En proppfull buss med packning och förväntansfulla tränings freek. Väl framme på självaste Sheraton var vi hungriga och trötta i rumpen av allt sittande. Blev en snabbis till hemköp och inhandlade lite gott att snaska på framför tv:en.
Kockan ringde 06.40 på lördagsmorgonen och en underbar frukost väntade på oss nere i hotellets servering. Oj vad det var gott och mätt blev jag. Ladda inför en heldag med träning och shopping. Väl framme vi konventet var det kristallkronor i taket och ca 2500 tränings sugna människor. Snacka om upplevelse sanslöst.

Bara att ladda, nu var det nike shopen som gällde, vassa armbågar och färgglada kläder. Alla skulle lixom handla samtidigt men bara att vässa armbågarna och öva på att ta sig framåt, fick tänka att jag satt mitt i klungan och skulle ta mig till toppen strax innan spurten (funkade kanon). 
September var där och glänste lite

Dagen fylldes sedan av massa olika pass, allt från dans till dynamik training och spinning. Underbar dag!
Tappas på en mysig restaurang på söder serverades på kvällen, väl avnjuten med lite vin och dans. Trötta ben bar hem för att ladda ännu en dag.

Söndag och frulle, packa väskan och ladda vidare i taxin till Friskatihallen. Började dagen med ett pumppass, grymma instruktörer blev bara sååå laddad. Sen var det kampsport och lite mera dans. 
Helt slut i kroppen och knoppen gick bussen hem till lilla Borås igen. 

Summering av helgen: Älskar färgerna på vårens kläder, grymma instruktörer, efter min cykelkarriär ska jag lära mig att dansa, nya bodycombat passet är sjukt kul men ger träningsverk i rumpan (instruktören lovade att rumpan skulle lyfta 2cm under passet tror helt på detta, känns så i alla fall ONT!), underbara arbetskamrater på onyx Tack för en kanon helg!

Nu ska jag plugga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar