söndag 7 februari 2010

Mycket snö och plugg


Jag har nu återhämtat mig ifrån gångna helgens bravader. Det tog några dagar med träningsverk men de var det klart värt.

Veckan som gått har varit fullspäckad som vanligt. Det sköna är ändå att jag inte har behövt åka upp till skolan, underlättar en hel del med träningen då. En annan anledning att jag sluppit detta är att de är just nu ca en halv meter snö ute. Mycket av detta kom under onsdagen då jag i vanliga fall skulle åkt upp till Motala. 

På träningsfronten har det varit allt från spinning, löpning, styrka och längdskidor på schemat denna veckan. Känns fint i kroppen och knopen just nu efter dagens intervall- och cirkel pass på onyx med ett gäng sköna motionärer. De flesta av dem satsar på Vättern runda, men så finns ju de små snikarna som vill bli snabbas på tävlings banan oxå där som mig själv och Madde =)
Gårdagens pass var ett underbart längdpass uppe på Hyberg. Solen lyste och såren var kanon fina. Det enda som gjorde mig lite ledsen var att jag nu har konstaterat att de går att ha både bakhalt och dåligt glid på samma gång. Det var sådär att jag fick staka i nedförsbackarna för att komma framåt. Trodde det var där man skulle få vila lite men ack då. Ingen roligt upplevelse i sig men som pappa sa när jag kom hem "då fick du lite extra träning" och det stämmer ju fint. Utöver denna upplevelse var det en underbar runda. Solen lyste så där skönt den bara egentligen kan göra i Österrike. Ni vet värmen som gör att det luktar bränd hud i ansiktet blandat med svett haha i vilket fall UNDERBART! 

Det enda som saknas just nu känner jag är en sväng med brädan i U-hamn. Detta får jag ta att avklara i veckan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar